2013. február 14., csütörtök

2013.02.14. BOLDOG VALENTIN NAPOT!!

 
BOLDOG VALENTIN NAPOT!!
 
FRISS MELEG TÚRÓS BATYU ÉS KAKAÓS CSIGA
 
ÉLESZTŐS VAJAS TÉSZTA:
60 DKG LISZT
25 DKG VAJ
3 TOJÁSSÁRGA
2 DKG ÉLESZTŐ
3,5 DL TEJ
3 DLG CUKOR
PICI SÓ
 
20 dlg vajat 10 dlg liszttel elmorzsoltam, összekevertem és kinyújtva hűtőbe tettem. a maradék hozzávalókl kelt tésztát gyúrtam és kelesztettem. ezután kinyújtottam és ráraktam a vajas lapot. 3-4szer hajtogattam közte 15-20 perc pihntetéssel.
a túrót cukorral, vaníliás cukorral, citromhéjjal és egy pici tejföllel összekevertem.
a tésztán kinyújtottam nagyobb kockákra vágtam, megkentem olvasztott vajjal és a közepére tettem a túró halmokat. batyukat hajtogattam, kelesztettem, majd megkentem felvert tojással. 180 fokos sütőben pirosra sütöttem.
a kakaós csigához kinyújtottma vékonyra a tésztát és jól megkentem olvasztott vajjal. bőségesen megszórtam a cukros kakaóval. meglocsoltam a maradék vajjal és feltekertem. felszeleteltem (vastagra!) és kelesztettem.megkentem felvert tojással és 180 fokon megsütöttem
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése