2013. január 8., kedd

2013.01.08. ÚJ ÉV, ÚJ KIHÍVÁSOK...

9 FŐS ÜLTETETT EBÉD

"NARANCSOS" KACSAMELL SALÁTA
ÖRDÖGHAL "ARMERICAINE" MÁRTÁSSAL, BACONOS-SNIDLINGES POLENTÁVAL ÉS FOKHAGYMÁS SPENÓTTAL
GUNDEL PALACSINTA

st andrea örökké 2008
pannonhalmi apátsági rajnai rizling 2010
babits 5 puttonyos tokaji aszú 2004

1. saláta: édeskömény vékonyra szeletelve (tálalásig jeges vízben tartva), pirított, szeletelt erdei gomba, narancs filé, petrezselyem levél, késsel durvára vágott pirított dió
dresszing: méz és narancslé visszaforralva, olívaolaj, dióolaj, só, bors, pici citromlé

a kacsamellet a szokásos módon készítettem el..... 



 2. armericaine mártás: olajon hagyma, fokhagyma, sárgarépa, zellerszár, lepirítva. fehérborral felengedni és felére visszaforralni. ekkor konyakkal flambírozni. halalaplével, konzerv paradicsommal felhúzni, sózni és visszafőzni. passzírozni. a spenótot olívaolajon lepirított fokhagymával átforgatni, sóval, borssal ízesíteni.
az ördöghal filét sóztam, borsoztam, majd az egész filéket egyben kevés forró olajon hirtelen körbe sütöttem. tálalás előtt 180 fokos sütőbe tettem 4 percre és ezután szeleteltem...
a bacon szalonnát zsírpapír és tepsi között sütőben ropogósra sütöttem, majd összetörtem. a kukorica darát alaplé és víz keverékével főztem lágyra. vajat, pici sót, a bacon szalonnát és snidlinget kevertem hozzá.



3. a Gundel palacsintát a szokásos módon készítettem el. a narancs díszhez a narancsot vékonyan felkarikáztam és zsírpapírra tettem. porcukorral megszórtam és egy másik zsírpapírt tettem rá. két tepsi között 110 fokon ropogósra sütöttem.


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése