2013. november 22., péntek

2013.11.22. ÚJABB EBÉD...



A KÖVETKEZŐ.....


PIRÍTOTT ERDEI GOMBÁK BALZSAMECETES RUKKOLÁVAL ÉS KECSKESAJTTAL
GRILLEZETT ANGOLNA ZÖLDSÉGEKKEL ÉS SABAYONNAL
CSÁSZÁRMORZSA FRISS GYÜMÖLCSÖKKEL

szepsy tokaji furmint 2008
szeremley rizling selection 2005
babits édes szamorodni 2006


1. az erdei gombákat olívaolajon sóval, borssal és kevés kakukkfűvel lepirítottam. a rukkolát egy kevés balzsamecetes dresszinggel meglocsoltam. a tányérra terítettem a gombákat és rá halmoztam a rukkolát. a tetejére kanalaztam a fűszeres kecskesajtot..

 
 2. az angolnát 5 százalékos sóoldatban áztattam 1 órát, majd fél óráig hideg folyó vízben teljesen kiáztattam. leszárítottam, majd adagokra vágtam. forró serpenyőben  hirtelen megsütöttem a bőrös felén.
a mogyoró hagymát, fokhagymát zsírban konfitáltam. a cukkinit leforráztam. a piros kaliforniai paprikát olívaolajjal bedörzsöltem és 190 fokos sütőben megsütöttem, amikor kihűlt, lehúztam a héját és adagokra vágtam. 
fehérboros sabayon mártással tálaltam...







 3.

császármorzsa:

4 tojás kettéválasztva
25 dkg liszt
10 dkg cukor
0,4 l tej
reszelt citromhéj
csipet só
én kevertem bele kb 2 dkg vajat is!!

a tojásokat kettéválasztottam. a sárgáját 8 dkg cukorral és a citromhéjjal habbá vertem. (hozzákevertem a puha vajat.) csomómentesen belekevertem a lisztet és a tejet. a maradék cukorral habbá vert tojásfehérjével lazítottam. meleg serpenyőben vajat melegítettem, ebbe kanalaztam a masszát. sűrűn kevergettem és amikor már összeállt, akkor morzsalékosra tépkedtem a fakanállal kevergetés közben....

gyümölcs szósszal és friss gyümölcsökkel tálaltam.


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése