2012. december 30., vasárnap

LASAGNE


AZ EGYIK KEDVENC ÉTELEM A LASAGNE. A PORCELLINOBAN ELTÖLTÖTT IDŐNEK KÖSZÖNHETŐEN ÉS A FELTÖREKVŐ TÉSZTA SÉFNEK HÁLA MÉG JOBBAN MEGSZERETTEM EZT AZ ÉTELT.
A NAPOKBAN ANNYIRA MEGKÍVÁNTAM, HOGY EZT KÉSZÍTETTEM AZ EGYIK RENDEZVÉNYRE. NOS, NEM CSAK NEKEM ÍZLETT.......

A RECEPTET ÉS A TAPASZTALATOKAT KÖSZÖNÖM BERTA GERI BARÁTOMNAK........

finomra vágott hagymát megdinszteljük olivaolajon, majd zúzott fokhagymát és apróra vágott (én gyorsaprítóba tettem) sárgarépát, fehérrépát és kevés zellert adtam hozzá. lepirítottam és hozzáadtam fele-fele arányban darált marha és sertés húst. sóval, borssal ízesítettem, friss rozmaringot adtam hozzá és félig megfőztem. ekkor leturmixolt és átszűrt paradicsomkonzervet (pelatti) adtam hozzá. ezzel főztem puhára. amikor már nagyon elfőtt róla a folyadék és még nem volt puha, akkor egy pici vörösbort öntöttem hozzá (ebben a receptben ez volt a saját). ezt a ragut előző nap főztem meg, hogy jobban összeérjen.
sűrű besamell mártást főztem sóval,, fehérborssal. egy doboz pelattit leturmixoltam, átszűrtem, sóval, borssal, pici cukorral és kevés fokhagymával visszafőztem. pici oregánót adtam hozzá, de ez nem fontos...
én sima fehér és zöld lasagne tésztát használtam felváltva.
a tepsi aljára paradicsom szószt tettem, majd tészta és ragu következett. én egy pici paradicsom szószt még locsoltam a ragura, hogy szaftosabb legyen. erre megint tészta, majd besamell mártás következett. ezt egy picit megszórtam reszelt parmezánnal. ezután kezdtem előröl. a maradék besamell mártáshoz tojássárgát és reszelt parmezánt kevertem, ezt került az utolsó tészta rétegre.
120-130 fokos sütőbe tettem, amíg majdnem puha lett. ekkor magasabb hőfokon szép aranybarnára sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése