2012. december 5., szerda

2012.12.05. 6 FŐS EBÉD


LIBAMÁJ PÁSTÉTOM, TOKAJIS SÁRGABARACKKAL ÉS HÁZI KALÁCCSAL
MAGYAROS BORJÚ SZŰZ, PIRÍTOTT BURGONYÁVAL
GUNDEL PALACSINTA

babits halfarka tokaji sárga muskotály
takler kékfrankos reserve
royal tokaji áts cuvée


1. a libamájat és a kacsamájat kiereztem, ujjnyi vastagra felszeleteltem, sóval, borssal, kakukkfűvel ízesítettem. 80 fokos sütőben 50 fokkos maghőmérsékletig sütöttem. utána 5 percet pihentettem majd fóliával kibélelt formába rétegeztem. súlyoztam és hűtőbe tettem.
az aszalt sárgabarackot felkockáztam és tokaji borba áztattam. mézet habzásig melegítettem, majd hozzáadtam a tokajis barackot, keményítővel picit besűrítettem.

házi kalács: 1,2 kg liszt, 20 dkg cukor, 6 dl tej, 0,5 rum (én amarettót tettem bele), 1 csomag friss élesztő, 5 dkg vaj, 8 db tojássárgája, pici só.



 2. hagyományos lecsót főztem, amiből kivettem egy kicsit és ezt leturmixoltam. a  maradék lecsót külön tálaltam a főétel mellé.
a burgonyát héjában megfőztem, majd megpucoltam és összetörtem. a bacon szalonnát apróra vágtam és ropogósra pirítottam. hozzáadtam a tört burgonyát, sóval és borssal ízesítettem. tálaló gyűrű segítségével megformáztam és tálalás előtt kb 15 perccel forró sütőben tettem.
 a lecsó alapanyagait (paradicsom, paprika, lilahagyma és fokhagyma) grillen megsütöttem.
a borjú szűzet borssal rozmaringgal egy éjszakára bepácoltam. szorosan folpackba tekertem és 80 fokon 55 fokos maghőmérsékletig sütöttem. jégfürdőbe tettem 15 percre. tálalás előtt sóztam és olivaolaj és vaj keverékén körbe sütöttem. majd kb 100 fokos sütőben szeletelésig pihentettem (kb 5 perc).

talán észrevettétek, hogy a húsokat alacsony hőfokon készítem. mindenkinek ajánlom, hogy egyszer próbálja ki!!! a hús abszolút nem tud kiszáradni és közben vaj puha, omlós lesz, szerintem nagyon jó sütési eljárás.......






3. a hagyományos palacsinta tésztába pici reszelt narancs héjat tettem és a szokásosnál picit vastagabbra sütöttem. a megpirított diót ledaráltam. tejet citromhéjjal és cukorral felforraltam, majd hozzáadtam a diót. addig főztem lassú lángon, amíg kellően besűrűsödött.
vízet cukorral felforraltam. vaníliás pudingport kakaóporral összekevertem, majd hideg vízzel simára kevertem. a forró vízből két kanálnyit adtam hozzá, majd az egészet visszaöntöttem a forró vízhez. étcsokoládét törtem még bele, pici cointreau-t adtam hozzá.....
.... tálalás előtt pici vajat tettem bele, hogy még krémesebb és fényesebb legyen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése