2012. október 11., csütörtök

2012.10.11. 3 FŐS EBÉD

ZSOLTIVAL AGYALTUNK EGY KICSIT


TONHAL CARPACCIO, SÜLT PAPRIKA KRÉMMEL ÉS HÁZI KENYÉRREL
KACSAMELL ERDEI GOMBÁS RIZOTTÓVAL, SÜLT RUKKOLÁVAL ÉS PARMEZÁN CHIPS-EL
ALMÁS RÉTES VANÍLIA HABBAL ÉS FAHÉJ ÖNTETTEL

NYAKAS IRSAI OLIVÉR
THUMMERER EGRI BIKAVÉR
BABITS TOKAJI ASZÚ 5 PUTTONYOS 



1. a vörös tonhalat megsóztam és olívaolajon vékony kérget sütöttem rá. amikor kihűlt csak az oldalára,  fekete earl gray teával, frissen őrölt borssal, reszelt citromhéjjal és apróra vágott korianderrel fűszerkérget készítettem. folpackba szorosan betekertem, hogy megtartsa a formáját. egy napra hűtőbe tettem. a piros kaliforniai paprikát vékonyan bekentem olívaolajjal, a paradicsomot félbevágtam és ezt is bekentem olajjal. 1 fej fokhagymát is tettem a tepsire. 200 fokos sütőben puhára sütöttem. a paprikát zacskóba tettem és jeges vízben lehűtöttem (könnyebben lejön a héj). ezután lehúztam a héját, kimagoztam. a paradicsomot is kimagoztam, meghámoztam. a fokhagymát megpucoltam. az egészet olívaolajjal, kevés reszelt parmezánnal, sóval, borssal és pici cukorral krémmé turmixoltam. elég vad színe lett, de szerintem nagyon finom.....



2. a kacsamellet a szokásos módon készítettem elő és sütöttem készre (lásd az első vacsoránál). kacsa csontból pecsenye levet készítettem. erdei gombákkal finom rizottót főztem, amibe reszelt parmezánt, pici tejszínt és vajat tettem. sóval, borssal, kakukkfűvel ízesítettem. a rukkolát bő, forró olajban ropogósra sütöttem. reszelt parmezánt összekevertem reszelt gruyere sajttal és zsírpapíron ropogósra sütöttem


3. a réteslapból karika lapokat szaggattam. megkentem vajjal és két-két zsírpapír és tepsi között aranybarnára sütöttem. vanília pudingot tejszínhabbal fellazítottam. savanyú zöld almát meghámoztuk nagy lyukú reszelőn lereszeltük. cukorral, vaníliás cukorral és reszelt citromhéjjal ízesítettük. pici cukrot karamellizáltunk, ezen pároltuk meg az almát.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése