2012. szeptember 24., hétfő

2012.09.19. 12 FŐS VACSORA

SÁFRÁNYOS CUKKINI SALÁTA, FOKHAGYMÁS KIRÁLYRÁKKAL
PISZTRÁNG FILÉ GRILLEZETT ZÖLDSÉGEKKEL, SABAYON-NAL
MÁLNÁS MILLE FEUILLE

tornai furmint top selection 2008
béres holdezüst cuvée 2008
babits édes tokaji szamorodni 2006

ELŐÉTEL:
vízben összefőzöm a cukkini páclevét: víz, kapribogyó, fokhagyma, sáfrány, só, egész bors, kapor, fehérborecet, citromlé. ezt felfőzöm, majd kihűtöm. a cukkini szeleteket (lehet karikára vágva is, de én most vékony hosszú szeleteket vágtam) meggrillezem (só, bors) és miután kihűlt a páclébe teszem minimum egy éjszakára. a rákot is bepácoltam sóval, borssal, reszelt fokhagymával, olívaolajjal és reszelt citromhéjjal. a salátát olívaolajjal és a cukkini páclevével ízesítettem.


FŐÉTEL:
sabayon. én 6 tojássárgáját és egy egész tojást kevertem ki vízgőzön a halhoz kínált fehérborral, sóval, pici citromlével és amikor már sűrűsödni kezdett, hozzá adott vajjal.(mint egy hollandi csak tejszín helyett borral)


DESSZERT:
leveles tésztát formával kiszúrtam leporcukroztam és két szírpapír illetve két tepsi között aranybarnára sütöttem. vanília pudingot tejszínhabbal lazítottam. a tésztakorongra friss málnát raktam, majd rányomtam a krémből, ráraktam még egy "szintet". a tetejét leporcukroztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése