2012. szeptember 24., hétfő

2012.09.10. AZ ELSŐ 12 FŐS VACSORA



AVOKÁDÓS KACSAMELL SALÁTA
TŐKEHAL PARADICSOMRAGUVAL ÉS SÁFRÁNYMÁRTÁSSAL
FORRÓ ŐSZIBARACK MANDULA KOSÁRBAN, HÁZI VANÍLIA FAGYIVAL

frittmann rosé
nyakas aligvárom
royal tokaji áts cuvée

ELŐÉTEL:
az avokádót apró kockára vágom. sóval, borssal, citromlével és olívaolajjal ízesítem. a kacsamellet a zsíros része nélkül sóval, borssal, kakukkfűvel "pácoltam" (1-2 órát), majd szorosan fóliába tekertem. 80 fokos sütőben 52 fokos maghőmérsékletig sütöttem. jégfürdőben lehűtöttem és tálalás előtt olaj-vaj keverékében körbesütöttem. a salátát (rukkola) sóval, borssal, olívaolajjal és málnaecettel ízesítettem.


FŐÉTEL:
paradicsomragu: apró kocka shalott hagyma, fokhagyma, hámozott, magozott kis kockára vágott paradicsom, só, bors, bazsalikom. lepirítva, lecsöpögtetve. tálaláskor átmelegíteni.
a tőkehalat bőrös felén elősütöttem, majd tálalás előtt maximum 4-5 percre 180 fokos sütőbe tettem.


DESSZERT:
mandulakosár: 16 dkg cukor, 6 dkg vaj, 6 dkg szeletelt mandula, 6 dkg narancslé, 6 dkg liszt összekeverve,szilikonos sütőlapon 180-200 fokos sütőben karamellizálni és rövid hűtés után formázni.
mézet habzásig melegítettem, erre dobtam rá a forrázott. hámozott, kockázott őszibarackot. pici fahéjjal ízesítettem. házi vanília fagyival tálaltam.

11/2 cups (360g) tej
11/2 cups( 360g) tejszín
1 vanília rúd
8 tojássárgája
170g cukor

a tejet és a tejszínt a vanília rúddal felforraljuk, kihűtjük. a tojássárgáját a cukorral vízgőzön felverjük, hozzáadjuk a tejmixet. besűrítjük, majd jégfürdőn lehűtjük. fagyi gépben készre "keverjük". persze jó lenne egy "pacojet", hogy tálalás előtt igazán krémessé tehessük.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése