2012. november 23., péntek

ALMÁS PITE

A LÁNYOK KEDVÉÉRT.........

A  csajoknak nagyon ízlett a jó  múltkor készített almás pite, de mivel eddig nem került fel ide a recept, nem tudták otthon elkészíteni. Most ezt pótolom, hogy ne unatkozzanak a hétvégén....
 

LINZERTÉSZTA (én mindenhez, amihez linzer kell, ezt az anyaghányadot használom):
400 gr liszt
250 gr vaj
100 gr cukor
1 evőkanál tejföl
2 tojássárga
késhegynyi sütőpor
csipet só

az alapanyagokat összegyúrom és én minimum fél órát pihentetem a hűtőben. de általában már előző nap begyúrom. kinyújtom, belerakom a tepsibe, megszurkálom. pici zsemlemorzsával megszórom. rárakom a tölteléket, majd betakarom a másik linzer lappal. megszurkálom és lekenem tojássárgával. én maximum 170 fokos sütőben sütöm amíg aranybarna színű nem lesz...
almatöltelék: az almákat meghámozom és nagy lyukú reszelőn lereszelem. cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal és citromlével ízesítem. kicsit állni hagyom, majd kinyomkodom és a tésztára teszem. én egy pici levet locsolok még rá, hogy kicsit "lucskos" legyen, így nem lesz száraz.
bármilyen tölteléket lehet bele tenni. csináltuk már itt túróval, meggyel, de én már csináltam szilvás és sárgabarackos pitét is. mindenkinek jó étvágyat!

íme a meggyes.....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése