2012. november 6., kedd

2012.11.06. vacsora

10 fős vacsora


FÜSTÖLT PISZTRÁNG GUACAMOLE ÉS SÜLT CÉKLA
SZARVAS GERINC ERDEI GOMBÁKKAL ÉS HASÁBBURGONYÁVAL
CSOKOLÁDÉS MANDULA TORTA ANANÁSZ SORBET ÉS ANANÁSZ CHIPS
RÓKUSFALVY ETYEKI CHARDONNAY
GERE KOPÁR VILLÁNYI CUVÉE
ROYAL TOKAJI ÁTS CUVÉE

 

1. az avokádót meghámozzuk, darabokra vágjuk. olívaolajjal, fokhagymával, sóval, borssal, citromlével apróra kutteroljuk. lila hagymát és friss koriandert vágunk bele.
a céklákat megmossuk, majd egyenként pici olívaolajjal és sóval alufóliába csomagoljuk. 180 fokos sütőben megsütjük. ha picit kihűlt kicsomagoljuk és meghámozzuk. ízlés szerint felvághatjuk apró kockára vagy szeletelhetjük. én egy kicsire vágtam és pici olívaolajjal, sóval, borssal ízesítettem.
a pisztrángot sajnos nem én készítettem....


2. a szarvas gerincet kakukkfűvel,  friss őrölt borssal és nagyon pici olívaolajjal bepácolom előző este. szorosan folpackba tekerem és 80 fokos sütőben 52 fokos maghőmérsékletig sütöm. jégfürdőben lehűtöm. lecsepegtetem, majd tálalás előtt sózom és olívaolaj és vaj keverékében körbe sütöm.
az egész héjas burgonyát 180 fokos sütőben megsütöm és még forrón meghámozom. folpackkal kibélelt tepsibe teszem és még melegen összetöröm, megpróbálom minél jobban összepréselni, hogy ne maradjon közte levegő. lefolpackozom, majd lesúlyozom egy éjszakára. kiszedem a tepsiből, ha jól csináltuk, akkor szépen és könnyen darabolható, vágható lett. nagyobb hasábokat vágtam belőle. lisztbe forgattam, majd bő olajban megsütöttem, sóztam.
az erdei gombákat apróra kockáztam és olívaolajon és vajon megpirítottam.




3. csokoládés mandula torta: 250 gr. étcsokoládé,6 tojás, 1 csésze cukor, 300 gr, pörkölt, aprított mogyoró vagy mandula, 1 evőkanál rum (én cointreau-t tettem bele), ízlés szerint pici vaj. piskóta szerűen elkészíteni. tojássárga cukorral felverve, bele az olvasztott csoki, bele a mandula és a rum. 180 fokos sütőben kb 45 percig sütni.
ananász chips. az ananászt vékony karikára vágtam és zsírpapírra tettem és meghintettem porcukorral. másik zsírpapírral betakartam és egy tepsit raktam rá. 100-110 fokkos sütőben addig sütöttem, amíg ropogós nem lett.
ananász sorbet: cukor szirupot főztem, majd az ananászt feldaraboltam, citromlével és a cukorsziruppal leturmixoltam, nagyobb lyukú szűrőn átszűrtem és fagy gépben fagyasztottam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése