2013. május 6., hétfő

2013.05.03. AZ ELSŐ DOBOS TORTÁM....

 
 
 KICSIT GYAKOROLTUNK.....
 
 
DOBOS TORTA
 
 
HOZZÁVALÓK:
 
7-8 tojás, 8 evőkanál liszt, 10 evőkanál cukor, 5 dkg vaj
 
a tojásokat szétválasztjuk. a sárgáját 8 evőkanál cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a puha vajat és ezzel tovább habosítjuk. hozzá keverjük a lisztet és a végén a maradék cukorral kemény habbá vert fehérje habot. ebből a piskóta masszából 6 db kerek torta lapot sütünk.
 
a krémhez:
 
2 csomag csokoládés pudingpor, cukor, 700 ml tej, 400g vaj, 400g porcukor, 3 evőkanál kakaópor
 
600ml tejet a cukorral felforraljuk és hozzá adjuk a maradék tejjel simára kevert pudingport. ebből sűrű pudngot főzünk. jól kihűtjük. amikor kihűlt én botmixerrel simára turmixoltam, hogy ne legyen csomós. a puha vajat a porcukorral és a kakaóporral habosra kevertem. majd a pudingot 3-4 részletben a vajhoz kevertem. ezzel a krémmel rétegeztem a torta lapokat. az utolsó torta lapot félre tettem.
 
karamell:
 
cukor, pár csepp citromlé, pici vaj
 
a cukrot pár csepp citromlével felrakjuk egy edénybe karamellizálni. amikor már felolvadt és szép színe van, akkor hozzádunk egy nagyon pici vajat. na most jön az egész torta neheze!
 
utólag úgy gondolom, hogy egy picit lehet várni a karamell piskótára való öntésével, mert szerintem nekem nagyon meleg volt a máz. szóval egy picit hűtsük a karamellt állandó kevergetéssel (persze már a tűzről levéve). ezután egyenletesen öntsük rá a piskótára. most pedig egy nagyobb késsel gyorsan fel kell vágni a lapot. én a kést minden egyes vágás előtt bekentem vajjal!!! ha nagyon meleg még a karamell, akkor hozzá ragad a késhez! van egy pont, amikor a karamell már nem olyan meleg, de még nem keményedett meg teljesen, ekkor kell gyorsan felvágni. ha már megkeményedett, akkor törtni fog a vágás közben.. szóval ez elég macerás rész, ezért lehet, hogy nem is lesz a kedvenc elkészítendő tortáim között...., ettől függetlenül mindenkinek nagyon ízlett és szép is lett! ja még egy jó tanács! a karamelles lapokat csak a tálalás előtt tegyük a tortára, mert ha a lapokkal együtt tesszük hűtőbe, akkor rövid időn belül a máz leolvad a piskótáról!! én így jártam, de szerencsére  már csak másnap....
jó étvágyat!!!

 
íme a végeredmény....
  


 
 

 
 
....és íme tálalás után.... 
 
 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése