2013. július 9., kedd

2013.07.08.

 
 
 
8 FŐS EBÉD
 
 
MÁLNÁS RUKKOLA SALÁTA, KARAMELLIZÁLT DIÓVAL ÉS GORGONZOLÁVAL
DURBINCS FILÉ BACONOS-TEJSZÍNES KELKÁPOSZTÁVAL
TÚRÓGOMBÓC EPRES TEJFÖLLEL
gál szent márton rosé 2012
figula sáfránykert 2009
zemplén hegyhát 5 puttonyos tokaji aszú 2004
 
 
 1. olívaolajat, málnaecettel, sóval, borssal, pici citromlével kikevertem.
a diót sűrű cukorszirupban addig főztem, amíg a szépen besűrűsödött és karamellizálódott. leszűrtem és sütőben 120 fokon lassan kiszárítottam..
rukkolát, frissmálnát, diót a tányérra tettem, majd a tetejére gorgonzolát csipkedtem és meglocsoltam a dresszinggel..





2. a durbincsokat pikkelyeztem és kifiléztem. tálalás előtt kevés olívaolaj és vaj keverékén a bőrős felét pirosra sütöttem, majd tepsire tettem. 180 fokos sütőben 3-4 percig sütöttem.
a kelkáposztát vékony csíkokra vágtam. a bacon szalonnát felcsíkoztam és pici vajjal kipirítottam. rádobtama káposztát és sóval, borssal ízesítettem. pici tejszínnel krémesítettem....





3. a tejfölt porcukorral és vaníliás cukorral kikevertem , ebbe tettem bele a megmosott és feldarabolt epret.
túró gombóc:
500gr túró, 2 tojás, 3 evőkanál búzadara. összekevertem és hűtőben a főzésig állni hagytam. a zsemlemorzsát pici olaj és sok vaj keverékén megpirítotam...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése